تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/04/01 - 00:20
کد خبر: 170437

گزارش روز اول همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار

ساختن ژاپن اسلامی امکان پذیر نیست/ هدف غرب از مذاکرات کمپ دیویدسازی در ایران

ساختن ژاپن اسلامی امکان پذیر نیست/ هدف غرب از مذاکرات کمپ دیویدسازی در ایران

توکلی با بیان اینکه هدف غرب از مذاکرات با ایران کمپ دیوید سازی در ایران است، گفت: در قرارداد کمپ دیوید ابتدا قبح رابطه با اسرائیل شکسته شد و در مذاکرات جاری نیز عده ای به قبح زدایی از رابطه با آمریکا پرداخته اند و به نظر هم می رسد در این امر کاملا آگاهانه و برنامه ریزی شده اقدام کرده اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار با حضور کارشناسان مسایل سیاسی و دینی با محوریت اقتصاد مقاومتی عصر یکشنبه سی‌ویکم خرداد در مجموعه فرهنگی شهید تهرانی مقدم برگزار شد. در این همایش صاحب‌نظران دیدگا‌های خود را نسبت به مسایل روز اقتصاد سیاسی مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آنچه در ادامه می آید سخنرانی های و مباحثی است که توسط چهره های مهم سیاسی و فرهنگی کشور در این همایش ایراد شده است.

مظفر: تهدید آمریکا در عمل اقتدار ایران را افزایش داد

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته ای اقتدار ایران افزایش یافت، گفت: مقام معظم رهبری هم مانندامام خمینی در مذاکرات و تحریم ها به آمریکا باج ندادند.  
حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار اظهار داشت: در اوج حاکمیت در فرهنگ لیبرالیسم و کمونیسم نگاه خوبی به دین وجودندارد.
وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات ادامه داد: هر کدام از این دیدگاه ها نگاه متفاوتی به دین دارند. برخی از آنها دین را افیون می دانست و دیگری دین را عامل شخصی تلقی می کند و دیگری عامل رکود و سکون می دانستند.

مظفر با بیان اینکه در دوران اوج این فرهنگ ها، فرهنگی انقلابی با نام خدا ایجاد شد، افزود: انقلاب در اوج ناباوری و شگفتی دوستان و خشم دشمنان به ثمر نشست. کمتر کسی باور می کرد چنین انقلابی با دستان خالی مردم و در شرایطی که رهبر انقلاب 14 سال خارج از ایران بود، محقق شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شکل گیری جمهوری اسلامی ایران باعث شد نظام طاغوت به زباله دان برود. مظفر افزود:نظام استکبار هر چه در دست داشت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت اما به لطف خدا و با مدیریت و رهبری امام آنها موفق به خواسته های شوم قلبی خود نشدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس 50 کشور را علیه جمهوری اسلامی ایران اجیر کردند، اظهار داشت:آنها زمانی که مشاهده کردند در زمان حیات امام موفق به زمین زدن ایران نمی شوند تمام اهداف خود را برای بعد از امام گذاشتند. به عبارتی انتظار رحلت امام را می کشیدند که در نهایت پس از غروب تلخ امام در 14 خرداد 68 آنها تصور کردند که می توانند به هدف خود برسند.

مظفر ادامه داد: بعد از غروب 14 خرداد، طلوعی در کشور رخ داد و مقام معظم رهبری رهبری کشور را بر عهده گرفت. پس از آنکه مقام معظم رهبری بیان کردند  (بی نام خمینی انقلاب در هیچ جا شناخته شده نیست) یا اعلام کردند (راه خمینی راه ماست) امید آنها برای شکست ایران ناامید شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به موفقیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه و راهنمایی رهبر معظم انقلاب توانست نقش خود را در معادلات هسته ای به ‌خوبی ایفا کند

مظفر تأکید کرد: ملت ایران اصالت و تاریخ دارد. در شرایط فراز و فرودهای بین‌المللی و داخلی ‌اش، حرفش یکی بوده، چون دارای هدف متعالی است. ما در عرصه بین‌المللی چه در موضع قدرت باشیم و چه ضعف، حرف‌مان یکی بوده و هست.

وی افزود: عزتی که امروز نصیب ما شده، مرهون پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و خون شهدا و پشتوانه ملت صبور ایران است. این پشتوانه سبب شده است تا آنان را به پای میز مذاکره با ایران فراخواند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای مقدماتی فراهم کرد تا ملت ایران با اقتدار بتواند اهداف و حرف‌های خود را در عرصه روابط بین‌الملل به پیش ببرد. این عزت و بزرگی ملت ایران است که از برخوردهای ناصواب آمریکایی‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی می‌گذرد و صرف نظر می‌کند.اگر همراهی و تذکرات رهبر معظم انقلاب و اخطارهای ایشان نبود بدون شک این اتفاق و موفقیت هسته‌ای نصیب ملت ایران نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه آنها حربه های مختلفی مانند تحریم های نفتی را به کار گرفتند تا کشور را دچار آسیب کنند، گفت: بسیاری از تحریم ها علیه ایران تحمیل شد اما با شجاعت مقام معظم رهبری از اقتدار ایران کاسته نشد. همانطور که امام خمینی به آمریکا و استکبار باج ندادند مقام معظم رهبری هم باج ندادند. آنها تصور می کردندکه با تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران می توانند انقلاب را ساقط کنند اما نه تنها نتوانستند بلکه ذره ای از اقتدار ایران در سایه مدیریت رهبری کاسته نشد. آمریکا قصد داشت با افزایش روز به روز تحریم ها اقتدار ایران را کاهش و انقلاب اسلامی را ساقط کنداما مقاومت و استقامت مردم با مدیریت رهبری نتیجه عکس را به وجود آورد.

مظفر با بیان اینکه آنها قصد داشتند با ناآرام کردن ایران آشوب های خیابانی ایجادکنند، گفت: با مدیریت رهبری ماجرا به سمتی رفت که آنها به سرعت حرف های خود را پس گرفتند. برخی از مقامات آمریکایی بیان کردند که زمانی که ایران تحریم شد حتی یک سانترفیوژ نداشت، اما بعد از تحریم به پیشرفت های بسیاری در این زمینه دست یافته بود. همچنین چند اورانیوم غنی شده داشت. مقامات امریکایی در مورد مقابله نظامی چند بار مطرح کردند که گزینه نظامی روی میز است. اما با مقاومت و اقتدار مردم ایران صحبت های خود را پس گرفتند.

وی ادامه داد: مقاومت مردم به جایی رسید که اوباما گفت: موضع ایران چالش ساده ای نیست، هر کس تصور می کند که چالش ایران ساده است نمی داند درباره چه چیزی صحبت می کند. آنها تحریم علیه ایران را ادامه دادند تا ایران وادار به تسلیم شود اما نتیجه ای برعکس داشت و اقتدار ایران افزایش یافت.

مظفر در ادامه به استقامت و پایداری مردم ایران اشاره کرد و گفت: اینکه رهبری می فرمایند عزت و سربلندی یک ملت از استقامت و شهادت طلبی است درست است. در36 سال پس از انقلاب و عبور از فراز و نشیب بسیار، عزت ما در گرو مدیریت شجاعانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب بوده است.

ساختن ژاپن اسلامی امکان پذیر نیست/اقتصاد مدرن به معنی اقتصاد مقاومتی نیست

سید محمد مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار اظهار داشت: حوادثی که به پیچ تاریخی تعبیر می شود را نمی توان از یک بعد و با یک علم مثلا علوم اجتماعی تحلیل کرد بلکه باید از ابعاد مختلف مورد شناسایی قرار بگیرد.

وی افزود: از منظر قرآن و معارف اهل بیت (ع) تاریخ اجتماعی میدان هماورد دو جبهه حق باطل بوده به طوری که این دو جبهه نسبت به تمامی عرصه های اجتماعی فراگیر بوده اند.
میرباقری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «عقل و جهل و لشکرش را بشناسید تا هدایت شوید»، گفت: خداوند متعال عقل را از نور خود و جهل را از دریای تلخ و شور آفرید.

وی ادامه داد: برخی بزرگان چون حضرت امام خمینی(ره) رساله مستقلی در شرح عقل و جهل و این حدیث نورانی دارند. خداوند متعال به عقل دستور داد و عقل دستور الهی را قبول کرد و مورد تأیید خداوند قرار گرفت؛ خداوند جهل را به دلیل نپذیرفتن دستورات الهی، استکبار خواند و از محیط رحمت دور کرد.

وی افزود: خداوند به عقل 75 لشکر داد که عمدتا از صفات حسنه هستند؛ جهل نیز از خداوند درخواست لشکر کرد و این هشدار به جهل داده شد که اگر به این میدان نبرد پای گذارد به طور کلی از رحمت دور می شود و سپس 75 لشکر نیز به جهل داده شد.

میرباقری خاطرنشان کرد: بزرگان ما عقل را به مراتب پیامبر اکرم(ص) و جهل را به ابلیس و شیاطین تشبیه کردند که یکی کارش بندگی و بسط بندگی و خشوع و خضوع است و دیگری شر و شیطنت و بسط شرور است.

وی افزود: جنگی که ما وارد آن شدیم و شاید جهاد اکبر ماست که باید مملکتمان را برای نبی اکرم و قوای نورانی ایشان فتح کنیم، همان جنگ عقل و جهل است. در این درگیری که تمامی ابعاد حیات انسانی را در بر می گیرد، قوای نورانی می خواهند صفات کریمه را بسط دهند و قوای ظلمانی به دنبال بسط صفات رذیله هستند.

وی ادامه داد: از این¬رو دو گروه و دو مکتب داریم، یکی تحت ولایت اولیای خدا و دیگری تحت ولایت اولیای طاغوت است.ه این دو جریان تاریخی با هم درگیری دارد و قطعا پیروزی با جبهه حق است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه هیچ گاه جنگ عقل و جهل به یک نقطه مشترک نمی رسد، گفت: دین نبی اکرم هیچ گاه با دین ابلیس یکجا جمع نمی شود، این دو مکتب دو دین مجزا دارند و این دو دین هیچ جا به وحدت نمی رسند؛ از اینرو تقابل این دو همواره دیده می شود.

میرباقری با بیان اینکه در این جنگ گاهی پیروان اولیای طاغوت با اعمال اقداماتی رذیلانه سعی بر پیروزی دارند، گفت: اینجاست که عنوان اقتصاد مقاومتی معنا پیدا می کند؛ چرا یک راهکار مقابله ای برای اعمال رذیلانه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دین جریان ولایت الله است، گفت: ظهور، کلمه ولایت است. ظهور تجلی امامت است. توحید حداقل نیست. شریعت، آداب دین داری است. در غرب بعد از انقلاب رنسانس، هیچ انقلابی ایجاد نشد وهیچ انقلابی به پای انقلاب ایران نمی رسد.

وی با بیان اینکه الگوی اقتصادی غرب در اقتصاد مقاومتی هیچ جایی ندارد گفت: عدالت‌محوری، پیروی از فرهنگ اسلامی به همراه عمل آحاد و عموم مردم از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

میرباقری با اشاره به اینکه بحث سبک زندگی یک بحث پیوسته و دارای لایه‌های عمیق اجتماعی است، گفت: اینکه غرب و سیستم آن را نبینیم و به خوب و بد تقسیمش کنیم و تکنولوژی را بیاوریم و اخلاق را نیاوریم و بخواهیم یک ژاپن اسلامی درست کنیم، شدنی نیست.

وی خطاب به کسانی که مدعی ژاپن اسلامی هستند، گفت: وقتی بیدار شدید می‌بینید این ژاپن اسلامی همه چیز شما را برده است. می بینید ژاپن اسلامی باعث شده اخلاق، سبک ازدواج و تشکیل خانواده، الگوی تفریح اجتماعی، روابط اقشار و... عوض شود. بعد تازه می‌خواهیم درمانش کنیم.

وی افزود: مسئله امروز انقلاب اسلامی مسئله درگیری با تمدن غرب است، کسی که صورت مسئله را بیرون از این فضا و در فضای نظری صرف طراحی کند، نتیجه نمی‌گیرد.

میرباقری ادامه داد: رهبری می‌گوید سبک زندگی را مورد مطالعه قرار بدهید. مطالعه سبک زندگی در عینت جامعه ما، مسئله درگیری انقلاب اسلامی و تمدن غرب است و این یعنی یک مسئله فراگیر. ما در سبک زندگی، دانش‌ها، ارزش‌ها، تکنولوژی‌ها، ساختارهای اجتماعی و همه چیز با آن‌ها درگیر هستیم. دلیلش این است که آن‌ها حداکثری فکر می‌کنند. آن‌ها با یک مدیریت حداکثری فراگیر در مقیاس جامعه جهانی را اعمال می‌کنند.

میرباقری گفت: نظام سرمایه‌داری و افزایش سرمایه ی اقلیت محدودی از مردم یکی از راه‌های مخرب اقتصاد جامعه است که می‌توانند بسیاری از تحرکات و برنامه‌ریزی‌های مردم یک جامعه را مورد تاثیر خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه تمام کشورهای استکباری جهان در زمینه اقتصادی به مقابله با ایران پرداخته‌اند، ادامه می دهد: انقلاب اسلامی به انقلاب اقتصادی در سطح ملی و حتی فراملی نیازمند است.

میرباقری اظهار داشت: فرهنگ‌سازی نسبت به ضرورت اقتصاد مقاومتی و مسیر رسیدن به آن در جامعه باید به همراه گفتمان‌سازی در سطح گسترده صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه چرخه اقتصاد معطوف و نیازمند به اخلاق است. اخلاق معطوف به نیاز ولایت است، گفت: اگر بخواهیم الگوی مصرف را تغییر دهیم باید نظام اخلاق را تغییر دهیم. اقتصاد مدرن به هیچ وجه اقتصاد مقاومتی به معنی مقاومت درحوزه ایدوئولوژیک نیست. در حقیقت اقتصاد مقاومتی با سرمایه داری سازگار نیست.

یعقوب توکلی: هدف غرب از مذاکرات با ایران کمپ دیوید سازی در ایران است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: نظام جمهوری اسلامی در مساله هسته ای از پشتوانه و سرمایه عظیمی از مقاومت برخوردار است. ایران دارای استعداد و پتانسیل بسیار بالاست و  ایستادگی را یکی از اصول انقلاب خود عنوان می کند.

یعقوب توکلی مورخ و کارشناس مسائل سیاسی در همایش اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار اظهار داشت: در بحث خیانت غرب به نهضت ملی و دکتر مصدق به نظر می رسد که آنچه انگلستان و امریکا درمواجه با دکتر مصدق انجام دادند، فرایندی طبیعی بود.

وی در ادامه افزود: نهضت ملی شدن صنعت نفت بر اساس اراده مردم مسلمان و فتاوای علما و مراجع و تلاش و کوشش تمام اقشار کشور به دست آمد. در ملی شدن صنعت نفت ثروتی که با یک قرارداد مبهم ناشی از جهل فنی به دست بیگانگان می افتاد، برای کشور حفظ شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امریکا و انگلیس به دولت زاهدی که دست نشانده کودتای خودشان بود هم رحم نکردند، گفت: شاید بتوان گفت هدف امریکا و انگلیس در راه غارت ثروت ما، با نهضت ملی شدن نفت برآورده نشد و این دو کشور خسارت زیادی دیدند، اما سوال مطرح است که چرا اینها به دولت زاهدی رحم نکردند؟

وی ادامه داد: شاه با کدخدای آن زمان (به زعم خودشان) ساخته بود، اما واقعا این سوال مطرح است که چرا در زمان محمدرضا شاه، کدخدا بازهم به بخش های مختلف کشور رحم نکرد؟
توکلی با اشاره به کتب به چاپ رسیده از جریانات سیاسی و خاطرات مقامات مختلف آن زمان، اذعان داشت: خودشان اذعان دارند در زمان دولت زاهدی هر آنچه از نهضت ملی شدن نفت خسارت دیده بودند را یکباره به دست آوردند.

وی افزود: 11 تن طلایی که ایران بابت فروش گندم به روسیه دریافت کرده بود، تحت عنوان استرداد غرامت جنگی، با گرفتن خسارت های مختلف از ایران دریافت کردند و حتی تحت عنوان غرامت جنگی بخشی های از خاک کشور ما را تصرف کردند. یعنی پول خودمان را هم با جریمه و برجای گذاشتن خسارت به ما دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بین ماجرای نهضت ملی شدن صنعت نفت در مقایسه با جنبش هسته ای امروز ایران تفاوت های اساسی وجود دارد و البته شباهت هایی هم دیده می شود. از حیث شباهت، در جریان جنبشی ملی شدن صنعت نفت، با این واقعیت رو به رو هستیم که آنچه را که مردم ایران مالک آن بودند و سرمایه و ذخایر زیر زمینی آنها بود، توسط قدرت استعماری انگلستان استثمار می شد؛ انگلستان مطابق چند قرار داد کاملاً یک طرفه و بدون اینکه کوچکترین حقی به مردم ایران بدهد، به معنای واقعی کلمه ما را استثمار می کرد.

توکلی اذعان داشت: این دو ماجرا از این حیث با هم شباهت دارند که در مساله استثمار منافع نفتی ایران، غرب با خصوصیات مشخصی که امروز هم دارد، نسبت به حق بهره گیری از چاه نفتِ داخل سرزمین خودمان به ما حق نمی داد و آن را برابر با قراردادهای استثماری، حق خودش می دانست و برای اینکه جلوی ما را در برابر این حق بگیرد، همه شیوه های گوناگون سیاسی، نظامی و حقوق بین الملل را علیه ما اعمال کرد. حتی بعد از ملی شدن صنعت نفت که ایرانی ها موفق شدند تا حدی از حق خود دفاع کنند و جلوی استثمار غربی ها را بگیرند، انگلستان و آمریکا توانستند از طریق کودتا دوباره برمنابع نفتی ما مسلط شوند.

وی ادامه داد: هربرت هوور مذاکره کننده اصلی غرب در قرار داد کنسرسیوم صریحاً گفت: همه آنچه را که ما در ماجرای ملی شدن صنعت نفت از دست دادیم، در قرار داد کنسرسیوم یک جا به دست آوردیم. آنها حتی به عنوان خسارت ملی شدن صنعت نفت، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از ما غرامت گرفتند.

توکلی با بیان اینکه بعد از دولت زاهدی نیز هر چه پیش رفتیم در زمان شاه، رفته رفته شیب سوق و هدایت منابع ایران به سمت غرب سرعت گرفت، گفت: شاید این نمونه جالب باشد که آمریکایی ها حتی دانشکده خلبانی موجود در کشور ما را تعطیل کردند تا ارتش از طریق خرید دوره با حداکثر قیمت از آمریکایی ها دوره آموزش خلبانی بخرد.

وی ادامه داد: این غارت در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی آغاز شد و تداوم پیدا کرد.

توکلی با بیان اینکه دولت ها در این دوره، دولت هایی هستند که عموما در رفت و آمدند و ساختار حکومت ثبات لازم را ندارد؛ گفت: اما ما در مساله هسته ای با یک نظام سیاسیِ برخوردار از پشتوانه و سرمایه عظیمی از مقاومت و دارای استعداد و پتانسیل بسیار بالا روبرو هستیم که ایستادگی را یکی از اصول انقلاب خود عنوان می کند. اما در آن زمان با دولتی مواجه هستیم که هر آن احتمال می رفت با رأی مجلس برکنار شود؛ دولتی که با ضربِ شصت فدائیان اسلام به قدرت رسیده بود و با اعمال قدرت مردم در ماجرای ۳۰ تیر بر سر کار مانده بود.

وی افزود: دولت مصدق، یک دولت در سراشیبی بود؛ اما الان غرب با یک نظام سیاسی قدرتمند سر و کار دارد. طرف غرب در مساله هسته ای،  نظام سیاسی جمهوری اسلامی است؛ نه یک دولتی که بر پایه رژیمی به قدرت رسیده است که خود آن نظام را غربی ها طراحی کرده اند.

 

توکلی با بیان اینکه هدف غرب از مذاکرات با ایران کمپ دیوید سازی در ایران است، گفت: در قرارداد کمپ دیوید ابتدا قبح رابطه با اسرائیل شکسته شد و در مذاکرات جاری نیز عده ای به قبح زدایی از رابطه با آمریکا پرداخته اند و به نظر هم می رسد در این امر کاملا آگاهانه و برنامه ریزی شده اقدام کرده اند.

وی افزود: بازیگر اصلی در مساله کمپ دیوید آمریکا بود و در کنار خود اسرائیل و منافع رژیم صهیونیستی را مد نظر دارد؛ در این مذاکرات نیز آمریکا محور مذاکرات شده است و جالب است که دوباره اسرائیل در پشت صحنه بازی حساب شده ای را انجام می دهد. در طرف دیگر بازی، انورسادات قرار دارد که همانطور که فرمودید گرایش به حل مشکلات اقتصادی با نگاه به بیرون دارد و از طریق تکیه بر آمریکا می خواهد مشکلات داخلی مصر را حل کند و جالب است که در آنجا هم نفت و فروش نفت خام، بهانه غلطیدن در دام مذاکرات و حل کردن گره روابط با استکبار جهانی است؛ در ایران امروز نیز بعضی این نگاه را تقویت می کنند و مسئولان دولتی هم برای خروج از تحریم ها بخصوص تحریم فروش نفت خام، به مذاکره با کدخدای بزرگ امید بسته اند.

توکلی خاطرنشان کرد: با وجود این شباهت های انکار ناپذیر و تجربه ای که نسبت به رفتارهای استکبار در تاریخ معاصر این مرز و بوم وجود داشته است، سوال مطرح این است که به نظر شما راهبرد دولت محترم و بخصوص خواص اهل حق و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی چه باید باشد تا خدای نکرده تجربه کمپ دیوید دوباره تکرار نشود؟

فواد ایزدی:  اینکه آب خوردن به مذاکرات گره می خورد؛ اقتصاد مقاومتی است؟!

کارشناس علوم سیاسی با اشاره به اینکه هدف آمریکا لغو تحریم ها نیست گفت: در عمل آب خوردن را هم منوط به مذاکرات می کنیم؛ آیا اقتصاد مقاومتی این است؟!

فواد ایزدی کارشناس علوم سیاسی در همایش «اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار» اظهار داشت: یک روزنامه آمریکایی نوشته بود، میزان ساعاتی که ایران و آمریکا مذاکره کردند یک رکورد در تاریخ آمریکا است. هیچ وزیر امور خارجه ای در این آمریکا نبوده که این تعداد ساعت مذاکره داشته باشد؛ وی نتیجه گیری می کند که این یک تحول جدی در پروسه تعامل با آمریکاست.

وی افزود: یک زمانی نه چندان دور اگر وزرای ایران و آمریکا همدیگر را در اجلاسی می دیدند راهشان را کج می کردند اما اکنون همدیگر را با اسم کوچک صدا می کنند ودر خیابان های یک کشور اروپایی با یکدیگر قدم می زنند که این تحول قابل توجهی است که نیاز است مطالعه شود.

ایزدی با بیان اینکه باید دید چه نوع تفکراتی نسبت به انقلاب اسلامی در اذهان آمریکایی ها وجود دارد، گفت: می توان نخبگان سیاسی، سیاست مداران و مسئولان آمریکایی را در چهار گروه در این زمینه قرار داد که به علت مدت زمان اندک این همایش فقط به دو گروه اصلی اشاره می کنم.

وی ادامه داد: گروه اول افرادی هستند که مشهور به "نومحافظه کار"هستند؛ که متمایل به لابی صهیونیستی هستند؛ تفکر آنها این است که ایران دشمن است باید حکومتش سرنگون شود و روش سرنگونی جمهوری اسلامی را تحریم های گسترده و شکننده می دانند.

کارشناس علوم سیاسی تصریح کرد: در همین زمینه وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مصاحبه ای با CNN کرده است و بیان کرده که ایران شبیه بوکسوری است که ناک اوت شده و در زمین بوکس داور به شماره 5 رسیده است.

وی افزود: گروه دوم که بیشتر معتقد به همان هدف گروه اول برای سرنگونی حکومت ایران هستند اما با شکل و تاکتیکی متفاوت؛ از نظر این گروه تحریم بیشتر جواب نداده است و نتیجه این سیاست این شده است که نه تنها جمهوری اسلامی سرنگون نشده است بلکه در عمل قدرتمندتر شده است؛ این گروه می خواهند راهکاری را انتخاب کنند که به هدف سرنگونی برسند.

ایزدی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف یک طراحی دارند و طراحی آنها به این گونه است که ابتدا پرونده هسته ای را می بندیم، قدرت منطقه ای ایران را  با اسم تروریسم هدف قرار می دهیم و به بحث حاکمیت داخلی ایران با عنوان حقوق بشر می پردازیم.

وی افزود: آنها به مجموعه افرادی که درداخل کشور هستند و تفکراتشان شبیه خودشان است نگاه می کنند؛ برخی از افراد در داخل کشور تفکراتی دارند که این تفکرات با ادبیات اوباما بیشترنزدیکی دارد تا ادبیات وصیت نامه حضرت امام.

ایزدی در طول سخنرانی به نوشته ای از ابوطالبی در سایت دولت اشاره کرد و گفت: در این نامه گفته شده است، نفس مذاکره مهمتر از نتایج مذاکره است. مهم این است که این تابو شکسته شده است.
 ایزدی تصریح کرد: حضرت امام فرمودند آمریکایی ها نیازبه مذاکره دارند؛ در نامه اعضای پارلمان آمریکا به دولت این کشور آمده است که اگر مذاکرات راترک کنیم اولاً نمی توانیم برخی مراکز در ایران متوقف کنیم و دوماً اگر توافق نکنیم رژیم تحریم چندجانبه که ایران را پای مذاکره آورد، فرو می پاشد.

وی افزود: نکته جالب اینجاست که آمریکایی ها می گویند اگر توافق نکنیم رژیم تحریم ها فرو می پاشد اما برخی در داخل اعتقاد دارند اگر توافق کنیم تحریم ها سست می شود. اگر به تحلیل آمریکایی ها توجه کنیم توافق نکردن ما موجب سست شدن تحریم ها می شود؛ چرا که این تحریم ها غیر قانونی است.

ایزدی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ما فکر می کند طرف مقابل دنبال تعامل با ماست این یک اشتباه تاکتیکی است، افزود:در عمل آب خوردن را هم منوط به مذاکرات می کنیم؛ آیا اقتصاد مقاومتی این است؟!

وی ادامه داد: در عمل آنچه باعث ادامه تلاش و مقاومت برابر زیاده خواهی ها می شود توجه به اقتصادمقاومتی و توجه به اصولی است که در وصیت نامه امام خمینی (ره) آمده است.
ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: طراحی آمریکایی ها این است هر چه می توانند تحریم ها نگه دارند؛ برنامه هسته ای را متوقف کنند تا ایران امکان نقشه کشیدن نداشته باشد؛ شاید از پولی که نگه داشته اند بخشی را رها کنند اما قرار نیست تحریم ها را لغو کنند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران: می گویند پیرو امامیم اما خلاف روش امام عمل می کنند

فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: با وجود تمامی این نصایح و روشن سازی های امام (ره)، کسانی که می گویند ما پیرو امام (ره) هستیم و ولایت فقیه را قبول داریم، چگونه کارهایی را می کنند که امام گفته نباید بکنیم.

منصوری سفیر سابق ایران در چین و فرمانده اسبق سپاه پاسداران در همایش « اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار»، اظهار داشت: یکی از کارهای لازم دشمن شناسی است؛ من با قطعیت می گویم کسانی که فکر می کنند می شود با دشمن ساخت یا جاهلند و یا نادان هستند.

وی افزود: زمانی که برای بسیاری از مردم این مملکت اسرائیل مطرح نبود و در دهه 40 شمسی روشنفکران کشور نظام اسرائیل را یک نظام سوسیالیستی پیشرفته می دانستند، امام آن زمان گفت که اسرائیل ماهیتش چیست.

منصوری با بیان اینکه امام (ره) به توانایی و قدرت آفرینی مردم اعتقاد راسخ داشتند، گفت: اگر مردم آگاه و مستعد باشند، قدرتی را ایجاد می کنند که شکست نمی خورند، در جایی از وصیت نامه امام (ره)، ایشان می فرمایند که اگر دشمن با تمام توان ما را از بین برد هم ما نباید تسلیم شویم.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) تأکید داشتند که از واردات کالاهای مصرف ساز جلوگیری کنید، ادامه داد: وقتی برخلاف آموزه های انقلاب به انواع و اقسام واردات و وابستگی ها راضی و قانع می شویم، این یعنی دشمن بر فکر و مغز ما اثر گذاشته است.

سفیر سابق ایران در چین تصریح کرد: زمانی در کشور کره جنوبی گفتند سرمایه ما موهای بلند زنان ماست و در آن زمان کلاه گیس های کره ای به اقصی نقاط جهان صادر شد، امروز کره جنوبی به کشوری تبدیل شده که با درآمد 700 میلیارد دلاری انواع و اقسام کالاهای صادراتی خود را به سراسر جهان صادر می کند؛ این درحالی است که در سال 1953 میلادی این کشور تنها کالایی که برای صادرات داشت، موی بلند زنان بود.

وی افزود: امام (ره) تأکید عجیبی بر نفی سلطه بر اقتصاد داشت و از وصیت نامه و نامه های ایشان برمی آید که همه مردم باید دست به دست هم دهند تا با جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب غرب و شرق و منحرفان از مکتب اسلام به اقتصاد کشور جلوگیری کنیم و بدانیم که مخالفان اسلام به تدریج و با ظرافت در کشور ما و دیگر کشورهای اسلامی رخنه می کنند و با دست خود افراد همان کشور، آنها را به نابودی می کشانند.

منصوری اذعان داشت: با وجود تمامی این نصایح و روشن سازی های امام (ره)، کسانی که می گویند ما پیرو امام (ره) هستیم و ولایت فقیه را قبول داریم، چگونه کارهایی را می کنند که امام گفته نباید بکنیم

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم بدون وابستگی زندگی کنیم، قطعا می توانیم و استعمارگران نمی توانند بر یک ملت متحد غلبه پیدا کنند

فرمانده اسبق سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امام فرمودند انقلاب را چه به وجود آورد، همان انقلاب را نگه می دارد؛ وحدت، استقلال و رعت و پیوند ما با ولایت بود که انقلاب را به وجود آورد و دشمن دارد همین ها را از ما می گیرد

منصوری در پایان همگان را به خواندن و مرور دوباره فرمایشات امام راحل (ره) در وصیت نامه ایشان دعوت کرد و گفت: امام با نوشتن این وصیت نامه جهت را تا قیامت بر ما تمام کرده و ما هیچ پاسخی نخواهیم داشت اگر به دیدگاههای امام توجه نکنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top